Mijn vader is een vliegtuig

Mijn vader is een vliegtuig 3d dvdReview Mijn vader is een vliegtuig:
Het verleden haalt je altijd in

De film Mijn vader is een vliegtuig is de verfilming van het gelijknamige boek van auteur en regisseur Antoinette Beumer. De inhoud van het boek komt heel dicht bij haar eigen levensverhaal. Tijdens het schrijven herbeleefde ze als het ware haar eigen jeugdtrauma’s. Het boek verscheen in 2018 en werd met open armen ontvangen. Antoinette nam ook de regie van de film in handen. Mijn vader is een vliegtuig was de openingsfilm op het Nederlands Filmfestival in 2021 en is nu verkrijgbaar op Dvd.

In de film is de hoofdrol weggelegd voor Elise Schaap, zij speelt haar rol als de veertigjarige Eva met veel overtuiging. Daarnaast komen onder andere de acteurs Pierre Bokma en Maarten Heijmans voorbij.

Mijn vader film

In het verhaal gaat het Eva best voor de wind. Ze heeft een uitdagende baan, een sympathieke man en twee mooie dochters. Maar wanneer haar moeder komt te overlijden, komt er veel oud zeer naar boven. Haar angsten nemen toe en ze heeft het idee dat ze een gevaar voor haar eigen gezin is. Ze besluit de confrontatie aan te gaan met haar vader, die al tijden in een psychiatrische inrichting verblijft. Dapper maar toch vol angst gaat ze een eenzame strijd aan. Langzaam komen de jarenlang verdrongen herinneringen weer aan het licht. Kan Eva nu haar normale leventje nog wel oppakken?

De Nederlandstalige film Mijn vader is een vliegtuig is een indrukwekkend drama over een onverwerkt trauma. Het verstillende verhaal verloopt traag en maakt daardoor des te meer indruk. Er wordt gespeeld met het idee wat traumatische herinneringen met je kunnen doen, zijn ze gek makend, maken ze je sterker of is het een combinatie van die twee?

September film

★★★★
Mijn vader is een vliegtuig bolTitel: Mijn vader is een vliegtuig  | Trailer | Uitgever: September Film | Regie: Antoinette Beumer | Taal: Nederlands | Genre: Drama | Speelduur: 91 minuten | EAN:  8718836864810 | Acteurs: Elise Schaap, Pierre Bokma, Maarten Heijmans, Stefan Rokebrand | Review: Sandra Hutchison | Datum review:  26-01-2022  | Verkrijgbaar op: Dvd | Prijs: €14,99 | Bestellen